Uždaryti

Darbas su grupe pirtyje

Grupės valdymo įrankiai. Probleminiai klientai, probleminiai pirtininkai. Grupinės vandens procedūros. Kolektyvinės kosmetinės procedūros. Vantų panaudojimas. Žaidimai.

Į pirtį galime žiūrėti įvairiais aspektais: kaip į higieninę procedūrą ar sveikatinimo priemonę, ritualą ar procedūrą... Tačiau beveik visada yra ir dar vienas aspektas - socalinis. Labai retai į pirtį einama pavieniui ir joje beveik visada maudomės grupėmis. Iš esmės grupe jau laikome 3 žmones, vienu metu esančius pirtyje. Kadangi pirties procedūra yra gana sudėtinga ir kompleksinio poveikio (šiluma, drėgmė, procedūros logika, žmonių nuotaika, jų sveikatos problemos ir pageidavimai) - ji retai apsieina be pirtininko, vedančio, moderuojančio ar bent jau užtikrinančio procedūros saugumą. Todėl pirtinkas privalo ne tik gerai išmanyti asmeninės pirties procedūros subtilybes, bet ir mokėti jas adaptuoti grupei žmonių - kad visi būtų patenkinti.

Tradiciškai pirtyse dažniausiai susiformuodavo pirties bendruomenės, su savo papročiais ir įpročiais, tabu ir ritualais. Jų nemažai aprašyta mūsų pirties tyrinėtojų straipsniuose:

Šiandien pirtininkams jau dažniau tenka dirbti ne su pirties bendruomenėms tradicine prasme, kiek vadovauti vienu ar kitu pagrindu susiformavusioms pirties grupėms. Ir čia iškyla nemažai iššūkių ir problemų:

  • Kaip suplanuoti pirties procedūrą, jei klientų yra daugiau nei 4 ir asmeninių procedūrų visiems nepadarysi?
  • Kaip suprasti, ko iš tavęs nori klientai?
  • Ką daryti, jei grupė labai didelė (pvz., 20 ar 30 žmonių)?
  • Kaip elgtis, kai grupėje yra žmonių su skirtingais lūkesčiais (pvz., vyrai nori vieno, moterys kito)?
  • Kaip pirtininko elgesys ir laikysena atsiliepia klientų savijautai?
  • Kaip suderinti veiksmus, jei dirbama komandoje?
  • Ar visada privalu laikytis klasikinio pirties scenarijaus?
  • Kaip atskiras „pirties operacijas“ suklijuoti į vientisą ir logišką visumą?
  • Ką daryti, jei visi nori būti išvanoti, o nei jėgų, nei laiko tam tikrai nepakaks?
  • Kaip elgtis su agresyviais, neadekvačiai besielgiančiais, depresyviais ar kitaip probleminiais klientais, kai negali jiems skirti asmeninio dėmesio?

Šioje praktinėje temoje ir duodami atsakymai iš šiuos klausimus bei šlifuojami specifiniai įgūdžiai. Tema skirta jau susipažinusiems su svarbiausiais pirties procesais bei procedūromis. Joje praktiškai susipažįstama su grupės proceso organizavimu bei valdymu, mokomasi atpažinti ir reikiama linkme pakreipti įvairias problemines situacijas, suspažįstama su pirtininko etikos pagrindais. 



Jei norite greičiau patekti į šios temos mokymus...

Jums trūksta šių įskaitų:

Reikalaujamos temos

Norint gauti temos įskaitą, privalu turėti šių temų įskaitas:

Šis puslapis turi papildomos informacijos, kuri matoma prisijungusiems naudotojams.

Dalyvių atsiliepimai

Ne tiek nauja, kiek netikėta, kad galima viską (visą pirties procesą) taip aiškiai logiškai sudėlioti, surišant jį su teorija.
Elena Mačiulaitytė

uždaryti

Pastabos administratoriui

Jei šiame straipsnyje pastebėjote neteisingą faktą ar klaidą, galite apie tai pranešti redakcijai. Prašome užpildyti formą ir paspausti „Siųsti“