Uždaryti

Sauna - sėkmingiausiai eksportuotas Suomijos simbolis

Jūs esate čia: Namai » Kultūra » Publikacijos » Sauna - sėkmingiausiai eksportuotas Suomijos simbolis

Sauna – sėkmingiausiai eksportuotas Suomijos simbolis

„Mes turime tokią tradiciją – kasmet prieš Naujuosius metus su draugais einame į pirtį..." – ši daugumai lietuvių iki skausmo pažįstama frazė, nuolat skambanti iš filmo „Likimo ironija arba Po pirties" herojaus Ženios Lukašino lūpų, labiau tiktų kokiam nors suomiui. Nieko keisto – sauna kartu su Kalėdų Seneliu ir telefonais „Nokia" pirmiausia ateina į galvą, kai pagalvoji apie Suomiją.

Nors ir ne suomių išrasta, sauna yra bene sėkmingiausiai eksportuota šios Šiaurės šalies prekė. Vidutiniškai kas trečias tūkstančio ežerų šalies gyventojas turi po sauną. Šiek tiek per 5 mln. gyventojų turinčioje valstybėje esama net 1,7 mln. saunų (daugiau nei trečdalis jų stovi ežerų pakrantėse) – daugiau čia turbūt yra tik elnių.
Suomiams sauna reiškia ne tik laisvalaikio užsiėmimą ar švarinimąsi – tai yra gyvenimo būdas, ištisa filosofija, iš kartos į kartą perduodama tradicija. Kaip persų palikuonims svarbiausias dalykas namuose yra kilimas, taip suomiams – sauna.
Jei turite verslo partnerių Suomijoje, nenustebkite išgirdę kvietimą užsukti saunon. Tokį svetingumą gali parodyti net ką tik sutiktas verslininkas, jau nekalbant apie artimesnius draugus ar pažįstamus. Šio kvietimo nedera atsisakyti – galite būti palaikytas nemandagiu.

uždaryti

Pastabos administratoriui

Jei šiame straipsnyje pastebėjote neteisingą faktą ar klaidą, galite apie tai pranešti redakcijai. Prašome užpildyti formą ir paspausti „Siųsti“